تاثیر محتوا در سئو برای محتوای متنی
نقش وتاثیر محتوا در سئو سایت چیست؟ محتوا مهمترین عامل سئوبرای موتورجستجو و رتبه سایت
بنابراین فراموش نکنید که هدف اصلی رساندن محتوا به مخاطب هدف است؛ فرقی ندارد که فرمت محتوای شما چه چیزی باشد. البته برای آن که محتوای شما به بهبود حداکثری سئوی سایت کمک کند، بهتر است انواع محتوا را تا جایی که برای کاربر مفید است به صفحه موردنظر اضافه کنید. بدون محتوای مطلوب، سایت شما قطعاً نمیتواند در موتورهای جستوجو رتبه خوبی کسب کند. در این مقاله، توضیحی کامل از آنچه باید درباره سئو محتوا بدانید را به شما ارائه میدهیم. اگر قصد تولید محتوایی را دارید که در نتایج جستوجو رتبههای خوبی بگیرد، این مقاله را از دست ندهید. برای همین است که عکس و ویدئو بهعنوان آپشنی جذاب در سئوی محتوای متنی بهکار میآید.
هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبهی بهتری را به مقالهها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. تولید محتوا به شکل منظم، یکی از بهترین روش های افزایش رتبه سایت در گوگل است. کاملا اثبات شده است که وبسایت هایی که داری بخش وبلاگ فعالی هستند، ترافیک بیشتری را از نتایج جستجو کسب می کنند. برای مثال از تکرار بیش از حد کلمه کلیدی خودداری شده یا محتوا کپی شده نباشد. به این ترتیب موتورهای جستجو میتوانند به راحتی موضوع محتوای شما را درک کرده و آن را به عنوان یک منبع مفید در اختیار خواننده بگذارند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد میدهیم مقاله محتوای سئو شده چیست را مطالعه کنید.
فرایند سئو دارای مراحلی است که این مراحل را در حالت کلی می توان به سه قسمت سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی تقسیم بندی کرد. در این پست می آموزید که چگونه یک محتوای سئو شده بنویسیم و با روش های نوشتن محتوای مناسب برای سئو آشنا خواهید شد. همچنین یاد می گیرید که چگونه به بهینه سازی محتوای سایت برای کاربران و موتورهای جستجو بپردازیم. تاثیر محتوا بر سئو بیشتر متوجه کاربران است و باعث تغییر رفتار آنها میشود. اما نوشتن و انتشار یک محتوای خوب و باکیفیت، مانع از خروج کاربر از سایت خواهد شد.
در این نوشته برای راهنمایی بیشتر انواع این نوع محتوا ها را با جزئیات مورد بررسی قرار دادیم. همان گونه که پیشتر نیز اشاره کردیم، در صورتی که سایتی رتبه های بالا تری کسب کند، افراد بیشتری بر آن کلیک می کنند و بیشتر دیده می شود. نتیجه ای که از این افزایش بازدید حاصل می شود، افزایش ترافیک ارگانیک خواهد بود. علاوه بر این کاربران زیادی از تولید محتوای متنی سئو شده استقبال می کنند؛ زیرا با خواندن این محتوا ها پاسخ های ارزشمند و آموزنده ای درمورد سوالات خود می یابند. کلمه کلیدی در تولید محتوا بسیار مهم است؛ این کلمات به موتورهای جستجو کمک میکنند بفهمند موضوع صفحه چیست. شما باید بفهمید کاربران با چه کلماتی دنبال محتوای شما میگردند و همانها را در متن استفاده کنید تا صفحه شما در گوگل نمایش داده شود.
بولت یا شماره گذاری به شما در ایجاد چنین لیستهای کوتاهی از موارد یا آیتمهای مشابه کمک میکند. مثلا وقتی میخواهید نام دستهای از ابزارها، گروهها، محصولات، سایتها و… را ببرید، از بولتگذاری یا شمارهگذاری استفاده کنید. کلماتی مثل بنابراین، چراکه، از این رو، و، یا، برای، زیرا، درنتیجه، تا و… به شما در ایجاد ارتباط بین جملات، عبارتهای جمله، پاراگرافها و بخشهای مجزای بدنه کمک میکند. من در این محتوا شما را با خوانایی محتوا (Content Readability) در سئو آشنا میکنم و سپس ۱۰ تکنیک برای افزایش خوانایی محتوا به شما ارائه میدهم. آیا هدف شما کلیک کاربران بر روی تبلیغ های سایت است؟ در این صورت بایستی این تبلیغ ها را در هنگام خواندن محتوا توسط کاربران برایشان نمایش دهید. آیا قصد شما فروش محصولات و سرویس هایتان به کاربران است؟ برای دست یافتن به این هدف می بایست کاربران را از طریق دکمه های فراخوانی برای اقدام (CTA) در دل محتوا به بخش های فروش سایت هدایت کنید.
در واقع محتوا نقش بسیار مهمی در مدیریت انواع کسب و کارهای اینترنتی دارد؛ فرقی هم ندارد که کسب و کار اینترنتی شما سایت یا صفحه اینستاگرامی باشد. در این مقاله می خواهیم به بررسی نقش آفرینی و تاثیر محتوا در سئو بپردازیم و در نهایت، مراحل تولید محتوای با کیفیت را بررسی کنیم! پس اگر کسب و کار اینترنتی دارید و می خواهید به کمک محتوا به رشد آن کمک کنید، در این مقاله همراه ما باشید. هنگام سئو محتوای متنی سعی کنیم در عناوین خود از کلمات کلیدی استفاده کنیم، چرا که از نظر گوگل ارتباط بین محتوای ما و عنوانها بیشتر میشود. اما همیشه هم نمیتوانیم کلمه کلیدی را در عنوانها بگنجانیم، زیرا ممکن است کاربر برداشت نادرستی از عنوانها داشتـه باشد و نتواند بهخوبی آنها را درک کند.
اگر به گفتههای گوگل اعتماد کنیم، دیگر نیازی نیست نگران بهینهسازی متنها برای سئو باشیم. گوگل میگوید الگوریتم آنقدر هوشمند شده که بدون نیاز به کلمات کلیدی، موضوع متن را درک میکند. با این حال، استفاده از کلمات کلیدی مناسب در متنها، همچنان باعث میشود که وبسایت شما برای گوگل و بازدیدکنندگان راحتتر پیدا شود. اگر استراتژی محتوایی خود را به درستی نوشته و سئو را به یک فرد حرفه ای سپرده باشید، میتوانید در برندینگ، بسیار موفق عمل کنید. زیرا کاربر در کلیه سرچهای مرتبط با موضوع کسب و کار شما، به وبسایتتان برخورد کرده و رفتهرفته شما را به عنوان یک مرجع میشناسد.
مقدار و جایگاه کلمه کلیدی به کاربرده شده در متن، تعداد کلمات محتوا، نوع نگارش و ادبیات آن و درستنویسی و قواعد گرامری از جمله عوامل موفقیت در شناخته شدن محتوای شما میباشد. در بخش های قبلی این مطلب بیان کردیم که هدف اصلی از یک محتوای سئو شده کسب رضایت کاربران است، اما به همین نسبت نیز بایست در راستای رسیدن به اهداف کسب و کار خود نیز تلاش کنیم. اگر نگاه دقیقی به جزییات آیتم ها کنید، مشاهده می شود که گوگل در تلاش برای پاسخ به این سوال کاربران است. این الگو به شما اعلام می کند که برای نوشتن یک محتوای خوب با عنوان سئو داخلی چیست، می بایست پاسخ جامع و واضحی به این پرسش بدهید. موتورهای جستجو همواره درک بهتری از متن ها نسبت به سایر انواع محتوا دارند. بنابریان حتی اگر به صورت تخصصی بر روی انواع دیگر محتوا فعالیت می کنید، حتما از نسخه متنی آن نیز در کنار آن استفاده کرده تا موتورهای جستجو به درک بهتری از محتوای صفحه برسند.
پیش از اینکه به بررسی تاثیر محتوا بر سئو بپردازیم، باید بدانیم که مفهومی در بهینه سازی سایت مطرح میشود که محتوای سئو شده نام دارد. منظور از تولید محتوا بر اساس اصول سئو این است که همه قوانین سئو کلاه سفید در نوشتن متن رعایت شوند. این نوع محتوا شامل مقالات وبلاگی، صفحات وب، مطالعات موردی، کتابهای الکترونیکی و حتی پستهای شبکههای اجتماعی میشود. همچنین، این نوع کانتنت برای موتورهای جستجو بسیار قابل درک است و نقش مهمی در سئو ایفا میکند. اهمیت طراحی و جذابیت بصری نیز در تولید محتوای با کیفیت بسیار مهم است. استفاده از رنگهای جذاب، ترکیبهای بصری مناسب، فضاهای سفید و استفاده از تصاویر با کیفیت میتواند جلب توجه و تجربه مثبتی را برای مخاطبان ایجاد کند.
البتـه، باید توجه داشتـه باشید که عنوانهای جذاب را با عنوانهای زرد اشتباه نگیرید و از آنها استفاده نکنید، زیرا واقعاً آسیبزننده هستند. عنوانهای خود را به گونهای بنویسید که نیاز کاربر را برطرف کنند و چیزی ننویسید که نتوانید به آن عمل کنید. این موضوع درباره گوگل هم صدق میکند؛ اگر پیام اصلی شما برای گوگل واضح باشد، پست شما به احتمال زیاد در موتورهای جستوجو رتبه خوبی خواهد گرفت. در نهایت با گروهبندی کلیدواژههای مرتبط به هم، برای هر گروه از کلمات کلیدی تعیین شـده، صفحات فرود مناسب ایجاد میکنیم. بهعنوان مثال برای کرمپودر میتوانیم یک صفحه دستهبندی با کلیدواژههای (خرید اینترنتی کرمپودر، قیمت کرمپودر، انواع کرمپودر، انواع برندهای کرمپودر و …) ایجاد کنیم.
اولین نیاز برای کپی رایتینگ با کیفیت بالا، نوشتن محتوای اورجینال است. باید با همه پستها و مقالات دیگری که از قبل در اینترنت وجود داشتـه متفاوت باشد. هنگامی که در مورد محتواهای سنگبنای ارزشمند کسبوکارتان تصمیم گرفتید، باید مطمئن شوید از تمام مقالات پایین هرم خود به آن مقالات سنگبنا لینک میدهید. با این کار، گوگل میفهمد که چه مقالاتی باید بالاترین رتبه را داشتـه باشند. رسانههای انتقال پیام میتوانند رسانههای سنتی مانند کتاب، تلویزیون، رادیو، مجله و… باشند.
از این رو شما باید تلاش کنید تا حداقل یک محتوای ویدیویی اختصاصی برای محتوای خود بسازید و سعی کنید در 15 ثانبه اول پیام خود را به شکلی جذاب و مناسب به مخاطبان خود برسانید. هنگامی که یک کلمه کلیدی به خصوص را هدفگذاری می کنید، نیازی به استفاده چند باره آن در هر قسمت از محتوا نیست. اینفوگرافیک میتواند به سرعت توجه مخاطب را جلب کنند و اطلاعات را به شکلی ماندگارتر در ذهن او ثبت کند. آنها همچنین پتانسیل بالایی برای وایرال شدن در شبکههای اجتماعی دارند. با این حال، ایجاد یک اینفوگرافیک مؤثر نیازمند ترکیبی از مهارتهای تحقیق، طراحی گرافیک و روایتگری بصری است.
اما بعد از آنکه از محتوای خود مطمئن شدید برای آنکه موتورهای جستوجو درک بهتری از مقالات سایت شما داشتـه باشند، باید اقداماتی انجام دهید که محتوای شما را بهینه کند. در ادامه توضیح میدهیم که چگونه سئو محتوا انجام دهید و رابطه بین سئو و محتوا چیست. محتواتراپی یک آژانس تولیدمحتوای متنی است، جمعی نویسنده و تولیدکننده محتوا گرد هم جمع شدهایم تا خاطر کسبوکارها را بابت تولید محتوای متنی آسوده کنیم. تولید محتوای باکیفیت برای این کلمات، میتواند اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید نزدیکتر کند. کلمات کلیدی ناوبری زمانی استفاده میشوند که کاربر بهدنبال یک وبسایت، صفحه خاص یا برند خاص باشد. عبارتهای مثل «دیجیکالا»، «ورود به اینستاگرام» و «صفحه اصلی دیدوگرام» از نمونههای کلمات کلیدی ناوبری هستند.
اگر چه به نظر نمیرسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد، اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم. بخش مهمی از خوانایی محتوای سایت شما به جملاتی که مینویسید، بستگی دارید. حتی کاربر ممکن است مجبور شود یک جمله طولانی را دو بار بخواند تا کاملا آن را درک کند. یک متن خوب سئو ، متنی است که با هدف جستجوی بازدیدکنندگان مطابقت داشته باشد. حالا که محتوایی کامل، هیجان انگیز و با رعایت تمام اصول سئو که مخاطبان را جذب می کند، نوشته اید؛ قدم بعدی اضافه کردن قابلیت اشتراک گزاری به آن است. موارد بالا ممکن است باعث شوند گوگل چند آدرس مختلف را برای یک تاثیر محتوا شناسایی کند.
رعایت کلیه مواردی که برای بهبود سئوی وبسایت گفته شد، میتواند کسبوکار آنلاین شما را با معجزهای بهنام سئو آشتی دهد و وبسایتتان را به محل رفتوآمد تعداد زیادی از کاربران و مشتریان وفادار تبدیل کند. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران میخوانند. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، بهراحتی میتوانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید. کلمات متوسط در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، رقابت کمتری دارند و شانس رتبه گرفتنشان در گوگل بیشتر است؛ بااینحال، ممکن است هدف جستجوی کاربران همچنان کاملاً مشخص نباشد. اگر کاربران به دنبال «خرید بهترین گوشی هوشمند» هستند، باید محتوایی ارائه دهید که به مقایسه بهترین گوشیها، ویژگیهای هرکدام و راهنمای خرید مفید پرداخته باشد، نه فقط تمرکز بر تکرار کلمه «گوشی هوشمند». کلمات کلیدی در متا تگ عنوان (Title Tag)، توضیحات متا (Meta Description) یا تگهای کلمه کلیدی (Meta Keywords) بهطور افراطی تکرار میشوند تا موتورهای جستجو را فریب دهند.
برای اینکه بتوانید تجربه کاربری فوقالعادهای برای مخاطبین گوگلی خود بسازید، لازم است سرعت صفحات خود را با روشهایی که پیشتر گفته شد، بهبود ببخشید. علاوهبراین، باید نهایت تلاش خود را بهکار برید که محتوایی باکیفیت، تازه و مفید تولید کنید تا به ابهامات کاربران پاسخ دهد و نیازهای آنها را برآورده کند. سئو نویسی یا تولید محتوای سئو شده یعنی مطالبی که طبق الگو های گوگل نوشته شده باشد و ارزش رتبه گرفتن در گوگل باشد. هدف اصلی از نوشتن هر نوع محتوایی در سایت، ایجاد محتوایی با کیفیت بالا و متمرکز بر کلمات کلیدی است. چنین محتوایی برای موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب میکنند و سبب ایجاد ترافیک ارگانیک برای وب سایت میشوند.
اولین قدم جستجوی این عبارت در موتور جستجوی گوگل و مشاهده نتایج آن است. آسانترین روش برای این کار جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر و توجه به عبارتیست که در قسمت related searches نتایج جستجو نمایش داده می شوند. شاید تا چند سال پیش خیلی از سایتها میتوانستند با کپی کردن محتوا از سایتهای دیگر یا تکرار محض کلمههای کلیدی، رتبه خوبی را در گوگل به دست آورند. اما باید بدانید که الگوریتمهای گوگل روز به روز در حال تغییر هستند و هر روز اهمیت رضایت کاربر در رتبه بندی سایتها بسیار بیشتر میشود. بهینه سازی سایت در گوگل را میتوان یکی از مشاغل پولساز دنیای دیجیتال مارکتینگ دانست و سایت آموزش سئو را مرجع مناسبی برای آموزش سئو و بهینه سازی سایت. در مورد کانتنت متنی، ویرایش شامل بررسی گرامر، املا، انسجام و جریان متن است.
بکلینکها یکی از اصلیترین معیارهای گوگل برای سنجش اعتبار سایتها هستن و میتونن بهشدت رتبت رو بالا ببرن. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. یا در تولید محتوا به زبان انگلیسی که برای طیف وسیعی از کاربران اینترنتی مینویسید، باید از استفاده زیاد کلمات پیچیده پرهیز کنید. کلمات پیچیده، فهم متن انگلیسی را برای عموم، بهخصوص کاربران غیرانگلیسی سخت میکنند. خوانایی محتوا تاثیر زیادی در فهم مخاطب و ارتباط برقرار کردن او با محتوا دارد.
۳ – کانیبالیزیشن چیست؟صفحاتی با کلمات کلیدی و محتوای متمایز که هدف جستوجو را به روشی منحصربهفرد پاسخ میدهند، توسط موتورهای جستوجو معتبر تشخیص داده میشوند. Cannibalization به عملیاتی گفتـه میشود که به کمک آن میتوانید محتواهای یکسان صفحات مختلف وبسایت خود را بهبود بخشید. بنابراین، شما باید محتوای بهینه شـده و باکیفیت بنویسید، روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید و وبسایت خود را به گونهای ساختاربندی کنید که گوگل آن را درک کند. همه اینها کاری زمانبر است اما ضروری است و در یک بازه زمانی نسبتاً بلندمدت شدنی است. شاهد آن هستیم که گوگل روزبهروز هوشمندتر شـده و به درک بهتری از محتواهای فضای وب میرسد. به لطف بسیاری از پیشرفتها در حوزه پردازش زبان طبیعی، مانند الگوریتم BERT، تشخیص کیفیت و داشتن ربط موضوعی فقط به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک صفحه ظاهر میشود بستگی ندارد.
هم چنین، در صورت نیاز به ارجاع به وبسایتی دیگر حتما لینک سازی کنید و کاربر را به صفحه ای که باید به آن برسد هدایت کنید. با اینکه این موضوع به طور مستقیم با سئو محتوا در ارتباط نیست، اما در حالت کلی بر روی سئو تاثیرگذار است. گوگل در هنگام پایش یک صفحه در ابتدا به محتوای آن توجه می کند، سپس مشاهده می کند که این صفحه به چه دسته بندی هایی متعلق است. به عنوان مثال فرض می کنیم که یک اینفوگرافیک عالی ایجاد کرده و قصد انتشار آن را در وبلاگ سایت دارید. تنها به انتشار اینفوگرافیک بسنده نکرده و حتما مقداری محتوای متنی مرتبط با موضع اینفوگرافیک نیز به پست اضافه نمایید.
به همین دلایل، در سئو محتوای متنی ضروری است که جملات خود را تا حد امکان کوتاه بنویسیم تا کاربر بتواند در کوتاهترین زمان به خواستـهاش دست یابد. مثلا به همین مقاله دقت کنید؛ الان در بخش نهم از بهینه سازی ساختار در سئو محتوا هستیم. نگران عقبماندن از رقبای قدرتمند خود نباشید و یادتان نرود که هیچوقت برای شروع سئوی محتوای متنی دیر نیست. بهعنوان آخرین فاکتوری که با رعایت آن انقلابی در سئوی وبسایت خود بهوجود میآورید، میتوان به ارتقای تجربه کاربری یا User Experience اشاره کرد. این فرایند که بین اهالی سئو به UX معروف است، یکی از مهمترین آیتمهایی است که گوگل با استفاده از آن، وبسایتها را رتبهبندی میکند.
شما میتوانید کلمات کلیدی تکراری را شناسایی کرده و آنها را اصلاح کنید. در یک مقاله درباره «بازاریابی دیجیتال»، میتوان به مقالات مرتبط دیگر مانند «استراتژیهای بازاریابی آنلاین» یا «روشهای تبلیغات دیجیتال» لینک داده و از کلمات کلیدی دیگر برای بهبود سئو استفاده کرد. در مقالهای درباره «انتخاب بهترین دوربین عکاسی»، میتوان سوالاتی مانند «چه نوع دوربینی برای عکاسی حرفهای مناسب است؟» را مطرح کرده و پاسخهای مرتبط ارائه داد. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامهنویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعهی الگوریتمهای جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همهی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وبسایت یک کسب و کار نقش ایفا میکنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند.
محتوای متنی یکی از قویترین نشانههای رتبهبندی در گوگل است و تأثیر محتوای متنی بر سئو بسیار بیشتر از چیزی است که فکرش را میکنید. اما با این حال باز هم بسیاری از بازاریابان هستند که در تولید محتوای مناسب کمی مشکل دارند. باید بدانید که دوره روزهای نگارش و انتشار پستهای معمولی و ۳۰۰ کلمه گذشته است و نمیتوانید با این پستها در گوگل رتبهای کسب کنید. برای کسب رتبه در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل شما نیاز به نگارش یک محتوای عالی و ارزشمند دارید. با هر محتوایی که منتشر میکنید باید بتوانید به این پرسش ساده که چرا اصلاً محتوا منتشر میکنید پاسخ دهید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/