سئو یعنی چی

سئو چیست؟ تعریف SEO در کمتر از 100 کلمه!

چراکه تگ عنوان شما به ‌طور خلاصه می‎گه که صفحه شما درباره چی هست. اگه علاقه‌مند به تولید محتوا در این زمینه هستید، توصیه می‌کنیم این لیست از ایده ها و مثال‌های محتوای تصویری رو مطالعه کنید. محتوای دوم (2#) در مورد این هستش که چطوری 260 درصد ترافیک طبیعی بیشتر در 14 روز بدست بیاریم (استراتژی + مثال). بنابراین به جای خوندن یک پست با 20 نکته و یک پست دیگه با 15 نکته، همه چیز در مورد یک مطلب رو در یک صفحه واحد می‎تونید بخونید. به جاش ما اومدیم از کاربرانی که توسط اون شرکت به فرانسه رفته بودن تحقیق کردیم و دیدیم همشون از گرونی لباس و مغازه‌ها شکایت دارن. و اومدیم به کاربرامون 10 مغازه و فروشگاهی که تو پاریس از همه ارزون‌تر بودن رو معرفی کردیم.

اطلاعات Name (نام کسب‌وکار)، Address (آدرس) و Phone (شماره تماس) را در قسمت‌های مهم سایت (مانند فوتر، صفحه تماس با ما و صفحه اصلی) درج کنید. مطمئن شوید این اطلاعات با NAP موجود در دایرکتوری‌ها (Directory) و Google My Business یکسان است. یک ابزار جامع برای مدیریت حضور آنلاین کسب‌وکار در تمامی پلتفرم‌ها. این ابزار به شما امکان می‌دهد پروفایل Google Business را بهینه کرده و اطلاعات کسب‌وکار را در بیش از 150 دایرکتوری محلی فهرست کنید. از ابزارهایی مانند Google Analytics و ابزارهای مدیریت سئو برای بهینه‌سازی بیشتر استراتژی خود استفاده کنید.

در سئو با اصطلاحات زیادی رو به رو می شویم که هر یک معنی خاص خود را دارند. برخی از معروف ترین این اصطلاحات، سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری است. بگذارید قبل از پرداختن به کاربرد سئو با یک نمونه ایرانی، نشان دهیم سئو سایت تا چه اندازه می توانید اهمیت داشته باشد و شما چه بازار پرسودی را می توانید داشته باشید. باید سایت و محتوا را برای کاربر محیا کنیم، نه ربات موتورهای جست و جو، هدف ما کاربر است، این را فراموش نکنید. موفقیت در سئو این نیست که گوگل را گول بزنیم، سئو اینه که بیایم با گوگل همکاری کنیم و بهش کمک کنیم نتایج بهتر را به کاربر نمایش بدهد. در حقیقت در عمل سئو (SEO)، ابتدا ملاک‌های موتور جستجو شناسایی می‌شود و سپس تلاش می‌گردد وب‌سایت هر چه بیشتر با این ملاک‌ها مطابقت داشته باشد.

زیرا در این حالت شما به راحتی به معجزه صفحه اول گوگل پی خواهید برد و آنجاست که معنای واقعی این که می گوییم سئو عصای معجزه گر است را پی میبرید. در حقیقت عبارت سئو از عبارت Search Engine Optimization به دست آمده است که با نام­ هایی نظیر بهینه سازی موتور جستجو یا SEO نیز شناخته می‌شود. تمامی این عبارت‌ها یک معنی واحد دارند که برای تعریف آن می‌توان از توضیحات زیر استفاده کرد. ما با استفاده از سئو و ظرفیت موتورهای جستجو، افراد را جذب وب‌سایتمان می‌کنیم، محصولات یا خدماتمان را معرفی می‌کنیم و سپس درآمد کسب می‌کنیم. در این بخش معیارهای مهمی در مورد نحوه عملکرد سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می‌شود.

این سختی کلمه کلیدی نشان دهنده آن است که تعداد زیادی سایت برروی سئو سایت خود سرمایه گذاری کرده اند و این سرمایه گذاری قطعا هزینه بر خواهد بود. پس در نتیجه می توان به این نتیجه رسید که اگر شما قصد داشته باشید برروی کلمه بلیط هواپیما رتبه کسب کنید باید تقریبا 4 برابر بیشتر از هزینه ای که برروی کلمه تور اروپا هزینه میکنید سرمایه گذاری و خرج نمایید. خرید دامنه هایی که با موضوع سایت شما تطابق دارند و از دسترس خارج شده اند. ما در سایت کدُ سئو برای پیدا کردن سایت های از دسترس خارح شده از سایت های و استفاده می کنیم. خیر، روش های متعددی برای بهبود وضعیت رتبه های سایت وجود دارد که در روش کلاه سیاه اقدام به تخلف می شود، اما به طور کلی سئو یک اصول است که سایتمان را طبق سلیقه کاربر و موتورهای جست و جو بهینه می کنیم.

از طرفی برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهم‌ترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است. این شامل آدرس دقیق، شماره تماس، ایمیل، لینک وب‌سایت، ساعت‌های کاری و عکس‌های واقعی از محل کسب‌وکار شما می‌شود. هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و جاذبه‌های گردشگری با استفاده از سئو محلی می‌توانند توجه گردشگران را جلب کنند. بهینه‌سازی با کلمات کلیدی مانند هتل ارزان در کیش یا جاذبه‌های دیدنی تبریز مفید است. این شاخص شامل عواملی مانند تعداد و کیفیت نظرات، نقل‌قول‌ها در سایت‌های دیگر و میزان دیده شدن آنلاین شما است.

در این بین ربات‌ها تمامی محتوای صفحه از جمله متن، تصاویر، ویدیو و پادکست‌ها را طبق دستورالعمل‌های پیشفرض بررسی می‌کنند. سرمایه گذاری بر روی سئو، یکی از پیش نیازهای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی است. سایت بدون سئو، مانند یک فروشگاه بسیار شیک با امکاناتی کم نظیر می‌باشد که در وسط کویر خشک ساخته شده است. اهمیتی ندارد که این فروشگاه به چه میزان اجناس با کیفیت و یا ارزانی ارائه می‌دهد.زیرا هیچ وقت توسط مردم و مشتریان دیده نخواهد شد. سئو سایت مشابه این است که بخواهیم این فروشگاه را در شلوغ‌ترین و پررونق‌ترین بازار شهر افتتاح کنیم. اولین بار در اواسط دهه ۱۹۹۰، موتورهای جستجو اقدام به فهرست کردن وب سایت‌ها کردند.

دسترسی به این داده‌ها که مستقیم از گوگل می‌آید می‌تواند پروسه بهینه سازی وب‌سایت را بسیار آسان‌تر کند. با این نرم‌افزار می‌توان وب‌سایت‌ها را از نظر خزش، ایندکس، لینک‌سازی داخلی، بررسی ارورها، سئو On-page و… تجزیه و تحلیل کرد. در بخش دیگر این ابزار می‌توانید یک شبیه‌سازی از ساختار سایتتان (آدرس صفحات، عنوان صفحات و کلمات کلیدی صفحات) طراحی کنید. تا اینجا چندین بار در مورد این موضوع صحبت کردیم که گوگل اولین موتور جستجویی بود که لینک‌ها را نیز جزو فاکتورهای رتبه‌بندی به حساب آورد. البته به نظر من نیاز است در یک وب‌سایت هم روی کلمات کلیدی کوتاه کار شود و هم روی کلمات کلیدی طولانی. اما به عقیده بعضی از متخصصین؛ کلمات کلیدی دم بلند، عباراتی هستند که حجم جستجوی پایینی دارند و در مورد یک موضوع دقیق هستند.

قبل از اینکه بخواهیم یک وب سایت را بهینه سازی کنیم، باید پایه و اساس آن را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنیم که مشکلی در آن وجود نداشته باشد. اگر از همین ابتدای کار مشکل اساسی در یک وب سایت وجود داشته باشد، اکثر اقدامات بعدی شما که به جهت بهبود رتبه سایتتان است بی ثمر خواهد بود. سئو خارجی سایت شامل تمامی فعالیت هایی است که در محیط داخلی سایت انجام نشده و در ارتباط با سایت های دیگر است و هدف از آن ها ارتقا رتبه و اعتبار وب سایت مدنظر می باشد. محتوایی می تواند رتبه خوبی در نتایج جستجو بگیرد که بهترین پاسخ را برای مشکل کاربران ارائه کرده باشد. دسته دیگری که برخی از فعالیت های سئو در آن قرار می گیرند، سئو کلاه سیاه می باشد.

انکر تکست یا Anchor Text به متنی گفته می‌شود که در یک لینک قابل مشاهده است و شما می‌توانید بر روی آن کلیک کنید. Anchor Text ها در مرورگرهای جدید به طور معمول با رنگ آبی مشاهده می‌شوند. به بیان دیگر Anchor Text ها به حروف و کلماتی گفته می‌شود که در لینک‌ها دیده می‌شوند. (Out bound link) به حجم و تعداد لینک‌های خروجی از وب سایت شما را اصطلاحاً obl می گویند. به عنوان مثال همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید ما بدون اینکه نام شخصیت هالک را در گوگل سرچ کنیم گوگل متوجه منظور ما شد این کار بدون Semantic Seo یا سئو معنایی غیر ممکن بود. یکی از نکات جالب در مورد وبسایت او این است که گوگل برای تحقیقات ماشین یادگیری رنک‌برین، این شرکت را به همکاری فراخواند.

منظورم این است فعلا توقعی برای کسب رتبه و دریافت ترافیک از این کلمات نداشته باشند. در این روش؛ تمام فعالیت‌های سئو سایت؛ کاملا مبتنی بر قوانین و الگوریتم‌های گوگل انجام می‌پذیرد. نتایج گوگل به صورت رتبه‌بندی شده در صفحه نتایج جستجو که به آن SERP یا سرپ گفته می‌شود نقش می‌بندد. اما از آنجا که در ۹۹٪ اوقات واژه سئو برای سایت استفاده می‌شود؛ سئو مساوی شده است با بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو. سئو به یک وب‌سایت کمک می‌کند تا در نتایج برتر گوگل قرار بگیرد و علاقه‌مندان را جذب کند.

در کنار این ارزش‌آفرینی مستمر توانستیم سیمای وب ایران را همان‌طور که از نام‌ش پیداست تا اندازه چشمگیری تغییر دهیم و سطح توقع مخاطبین از وب فارسی را به سوی زیبایی‌شناسی در کنار کارایی عمیق و ارزش‌آفرین افزایش دهیم. اگر تصمیم گرفتید که سئو سایت را خودتان انجام دهید یا تیم داخلی قدرتمندی داشته باشید؛ یادگیری سئو از مرجعی معتبر مثل وبسیما و شرکت در دوره‌های تخصصی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. از آموزش فردی و سازمانی گرفته تا اجرای کامل پروژه و مشاوره حرفه‌ای. برای آشنایی بیشتر با تیم وبسیما و مدل کاری ما به صفحه خدمات سئو سایت مراجعه کنید. برای سازمان‌هایی با بیش از 100 کارمند که معمولا در حوزه‌های رقابتی مثل گردشگری، ارز دیجیتال و … فعالیت می‌کنند و سئو مجرای مهمی در بازاریابی آنها محسوب می‌شود؛ تشکیل یک تیم داخلی کافی نیست.

دلیلش هم اینه که که صرفا فعالیت به شکل سئو سفید برای ارتقا و بالا بردن رتبه سایت در مدت زمان لازم کفایت نکنه و باعث شکست و یا ضرر شرکت نوپایی بشه که به شدت محدودیت زمانی داره. سئو خارجی (بهینه سازی خارجی یا Off Page SEO) به مجموعه فرآیندهایی می‌گن که در خارج از سایت صورت می‌گیرن. سئو داخلی (بهینه سازی داخلی یا On Page SEO) به مجموعه فرآیندهایی می‌گن که در داخل سایت انجام می‌شن. اگر تا به حال این سوال را از خود پرسیده اید که آیا گوگل ادوردز در سئوی سایت تاثیرگذار است باید در جواب بگم که خیر سرویس گوگل ادوردز و سئوی سایت کاملا از هم جدا هستند و ربطی به هم ندارند. برای آشنایی بیشتر با سرویس گوگل ادز گوگل پیشنهاد می کنم حتما سری مقالات آموزش فروش با گوگل ادز از آکادمی وبکیما را مطالعه کنید. آکادمی دی ام روم در مقاله‌ای جامع و بی‌نظیر، اقدام به تولید و تدوین یک مقاله در حوزه آموزش سئو و آن را در اختیار افرادی که خواستار یادگیری سئو هستند، قرار داده است.

در تصویر زیر که مربوط به سایت ahrefs است یک آدرس وارد می‌شود و عدد دامین ریتینگ که در واقع همان دامین اتوریتی است دریافت می‌شود. یعنی اگر کاربری آدرس یک صفحه را وارد کند، به یک صفحه دیگر که ما تعیین کرده‌ایم منتقل می‌شود. اتفاقا یکی از ساده‌ترین و به صرفه‌ترین روش‌ها این است که لینک جویس داخلی سایت را مدیریت کنیم. صفحات داخلی سایت نیز هر کدام دارای ارزشی هستند و لینک‌های داخلی سایت نیز مانند بک‌لینک‌ها می‌توانند ارزش را انتقال دهند. چون حالا افراد شروع به ساخت لینک‌های غیرواقعی می‌کردند تا رتبه بهتری کسب کنند.

در ادامه یاد می‌گیرید روش انجام هرکدام از تکنیک‌های بالا در سئو تکنیکال چیست و به چه نکاتی باید توجه کنید. گواهینامه SSL با اضافه کردن یک لایه امنیتی به اطلاعات رد و بدل شده بین شما و سرور سایت، امنیت اطلاعات رد و بدل شده را بالا می‌برد. در سال ۲۰۱۴ گوگل رسما اعلام کرد که به سایت‌هایی که از اس اس ال استفاده می‌کنند رتبه بهتری خواهد داد. پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب می‌کنید ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید. سازمان‌ها و شرکت‌هایی که دارای بیش از 30 کارمند هستند می‌توانند با تشکیل یک تیم داخلی برای دیجیتال مارکتینگ و سئو؛ سرعت عمل و انعطاف‌پذیری خود را در تصمیم‌گیری و اجرای کمپین‌های بازاریابی و پیشرفت در سئو افزایش دهند.

ما به غیر از موتورهای جستجویی معروف مثل گوگل و بینگ که بر پایه رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها طراحی شده‌اند، موتورهای جستجوی دیگری هم داریم که بر پایه یک فرمت محتوا طراحی شده‌اند. در ادامه این صفحه؛ به زبان ساده و به صورت کامل به شما نشان می‌دهم که در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو چه کارهایی باید انجام شود. با سئو می توانید کاربران وب سایت خود را افزایش دهید، فروش خود را بیشتر کنید و درآمدهای چند 100 میلیونی را به راحتی برای خود، رقم بزنید. لینک گرفتن از وب سایت هایی که اعتبار خوبی نزد گوگل دارند، می توانند در رتبه بندی صفحات سایت شما تاثیر بسزایی بذارد. دقت داشته باشید که هیچ زمان نمی توان تاثیری که یک لینک بر روی وب سایت می گذارد را اندازه گیری کرد.

البته این موضوع به معنای بی اهمیت شدن آن نیست؛ بلکه تنها گوگل برای سنجش اعتبار یک محتوا و کیفیت آن تنها به کلید واژه‌های مورد استفاده در آن اکتفا نمی‌کند. به عنوان مثال ترفندهای بهینه سازی وب سایت در سال ۲۰۲۰، در سال ۲۰۲۱ جستجو نمی‌شوند و عملاً کارایی خود را از دست می‌دهند. اما عبارتی مانند اهمیت بهینه سازی موتورهای جستجو یک محتوا همیشه سبز است و هیچگاه کارایی و ارزش خود را از دست نمی‌دهد حتی اگر مدت زمان زیادی از انتشار آن گذشته باشد. اما با گذشت زمان و با رشد و پیشرفت مداوم فضای اینترنت، موتورهای جستجوی جدیدتری روی کار آمدند که از الگوریتم‌های پیچیده‌تری برای رتبه بندی وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. در نتیجه وظیفه‌ای که سئو کاران و متخصصین این حوزه بر عهده دارند، به روز نگه داشتن اطلاعات و دانش خود در این حوزه است. الگوریتم‌های رتبه بندی موتور جستجوگر گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه‌بندی هر وبسایت استفاده می‌کنند دقیقاً به همین دلیل است که باید سئو کاران مهمترین فاکتورهایی که مورد توجه گوگل هستند را برای پیاده سازی موفق سئو به کار بگیرند.

می‌خواهید بدانید سئو چیست؟ در این صفحه با صفر تا صد سئو سایت به زبان ساده آشنا می‌شوید. در نظر داشته باشید که گوگل ادسنس کاربردهای مختلفی در سئو دارد و ممکن است که با اصطلاح در بخش های دیگر، نیز روبرو شوید. طبعا سایت هایی که در نتایج گوگل بالاتر باشند درآمدهای بیشتری هم خواهند داشت، به همین دلیل افرادی که می دانند سئو چیست، آن را به عنوان شغل انتخاب کرده اند و در آن تخصص دارند، می توانند درآمد بسیار زیادی داشته باشند. در ادامه بیشتر در مورد اصلی‌ترین دسته‌بندی سئو و روش‌های انجام هرکدام می‌خوانید. شما در مورد سئو چگونه فکر می‌کنید؟ آیا تلاشی برای بهبود سئوی سایت خود داشته‌اید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید و اگر نکته مبهمی در سئو برای شما وجود دارد، با ما در میان بگذارید. برای تولید نقشه سایت در وردپرس می‌توانید از افزونه‌های سئو وردپرس استفاده کنید.

یعنی از رفتار کاربران با نتایج جستجو نکاتی را یاد می‌گیرد و در ارائه بهتر نتایج جستجو آن را به کار می‌گیرد. مثلا در یک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی، احتمالا مهم‌ترین صفحات، صفحات دسته‌بندی هستند که باید آدرس آن‌ها در منو قرار گیرد. وقتی با سیستم معناگرایی آشنا باشد می‌تواند متون را طوری بهینه کند که موتورهای جستجو اصطلاحات و مفاهیم صفحات شما را بهتر درک کنند و رتبه بهتری کسب کنید. در این مسیر می‌توانید از تجربیات فریلنسرهای با تجربه استفاده کنید. مهم این است که او در سیستم کار فریلنسری تجربه خوبی دارد و می‌تواند شما را در این خصوص راهنمایی کند. برای بک‌لینک‌سازی روش‌های گوناگونی وجود دارد که در ۳ دسته لینک‌سازی کلاه‌سفید، کلاه‌سیاه و کلاه‌خاکستری تقسیم می‌شوند.

چون ما در تولید محتوا و نوشتن متن هم قرار است طبق استانداردهای موتورهای جستجو پیش برویم. از نظر سئو؛ هر یک از صفحات سایت یک ارزش مشخصی دارند و این ارزش با استفاده از لینک به صفحات دیگر منتقل می‌شود. لینک‌ها از نظر ارزشی که به صفحات منتقل می‌کنند به ۲ دسته تقسیم می‌شوند. گوگل اولین موتور جستجویی بود که از لینک به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی استفاده کرد. اگر روی سایت وردپرسی‌تان، پلاگین فروشگاه‌ساز ووکامرس نصب باشد؛ در این بخش می‌توانید آدرس‌های مربوط به فروشگاه اینترنتی را نیز پیکربندی کنید.

در واقع شما باید متنی بنویسید که علاوه بر اینکه رتبه مناسب در گوگل می‌گیرد برای شما فروش نیز به همراه داشته باشد. محتوایی که از نظر شما جالب باشد یک چیز است و محتوایی که از نظر مخاطب شما جذاب باشد یک چیز. و همانطور که در تصویر قبل دیدید؛ لینک داخلی لینکی است که از یک صفحه سایت خودمان به یک صفحه دیگر از سایت خودمان داده می‌شود. به علت راحتی کار با CMS ها و رایگان بودن آن‌ها، امروزه اغلب سایت‌ها با استفاده از CMS ها ساخته می‌شوند. پیکربندی آدرس‌های سایت یعنی مشخص کنیم هر صفحه سایت تحت کدام آدرس باید در دسترس باشد.

سئو محلی با بهبود حضور آنلاین و افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوهای محلی، به جذب مشتریان بیشتر و افزایش اعتماد به برند کمک می‌کند که در نهایت منجر به رشد و توسعه کسب‌وکار می‌شود. عوامل مختلفی از جمله بهینه‌سازی صفحه کسب‌وکار در نقشه گوگل، کسب نظرات مثبت مشتریان، استفاده از کلمات کلیدی محلی و داشتن یک وب‌سایت واکنشگرا بر سئو محلی تأثیر می‌گذارند. ۱.‌ ۹۶٪ افراد اطلاعات کسب‌وکارهای محلی را از اینترنت به دست می‌آورند. اگر حضور آنلاین قوی نداشته باشید، بخش بزرگی از مشتریان بالقوه خود را از دست می‌دهید.۲.‌ ۸۰٪ از جستجوهای محلی به تبدیل (خرید یا اقدام مشابه) منجر می‌شوند. این نشان می‌دهد که داشتن استراتژی لوکال سئو چقدر می‌تواند برای رشد کسب‌وکار شما مؤثر باشد.۳.‌ ۶۲٪ از مشتریان کسب‌وکارهایی که وب‌سایت ندارند را نادیده می‌گیرند. یک وب‌سایت به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشد و اطلاعات لازم را به مشتریان ارائه می‌دهد.۴.‌ ۴۹٪ از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از برندهایی خرید کنند که حضور محلی قوی دارند.

سئو به شما کمک می‌کند همیشه و به صورت منظم از موتورهای جستجو ترافیک دریافت کنید و فروش داشته باشید. در این بخش می‌توانید متوجه شوید صفحات سایت شما در یک بازه زمانی مشخص چقدر ورودی داشته است، چند بار دیده شده است، چقدر نرخ کلیک داشته و در چه جایگاهی در نتایج گوگل قرار دارد. الان گوگل سعی می‌کند با استفاده از سیستم معناگرایی خود کلمات مرتبط به جستجوی کاربر را نیز درک کند و سپس از این درک برای رتبه‌بندی صفحات استفاده کند. محتوای مفید تولید کنید، بک‌لینک‌های با کیفیت بسازید و تجربه کاربری سایتتان را بهبود دهید. موتورهای جستجو و کاربران برای محتوای باکیفیت ارزش قائل هستند، اما ممکن است به هر دلیلی نتوانید محتوای در سطح بالا تولید کنید. اندازه‌گیری میزان تاثیر کلیک پایانی و سایر سیگنال‌های مبتنی بر کلیک تقریبا غیر ممکن است.

گوگل به سایت‌هایی علاقمند است که تعامل بیشتری با کاربر برقرار می‌کند و سعی می‌کند که امتیازات ویژه‌ای برای این سایت‌ها لحاظ کند. سئو داخلی شامل مواردی همچون کم کردن حجم تصاویر، لینک‌سازی بین صفحات، بهینه‌سازی مقالات و عناوین،… می‌شود. این دقیقا همان موضوعی است که اکثر وبمستران به آن توجهی ندارند و از سوی دیگر انتظار دارند که گوگل جایگاه بالایی را نیز در اختیار آنان قرار دهد. موبایل فرندلی (Mobile-friendliness)، به این معنی است که کاربران بتوانند در گوشی موبایل به راحتی از صفحات سایت شما بازدید کنند و هیچ مشکلی بابت عدم نمایش قسمتی از محتوا وجود نداشته باشد. سعی کنید باترفند و تکنیک‌هایی که در قسمت بالا آموزش داده‌ایم، محتوای خود را برای گوگل و کاربران بهینه نمایید. درحالی که این تصور کاملا منسوخ شده و دیگر مفهومی بین کاربران ندارد.

البته به این شرط که مقاله شما عالی باشد یا فرد شناخته شده‌ای باشید. پست مهمان مقاله‌ای است که می‌توانید به صورت رایگان در وب‌سایت‌‌های دیگر منتشر کنید. در این روش، لینک‌هایی را پیدا می‌کنید که قبلا به صفحات سایت‌های دیگر داده شده است اما حالا آن صفحات به هر دلیلی دیگر در دسترس نیستند. و البته اسپمرها هر روز روش‌های جدیدی برای ساخت بک‌لینک‌های مصنوعی پیدا می‌کنند و گوگل سعی می‌کند با آن‌ها مبارزه کند. اگر بخواهیم درصد اهمیت به این ۲ فعالیت بدهیم؛ ۹۵٪ فعالیت سئو خارج سایت مربوط به ساخت بک‌لینک است و ۵٪ مربوط به دریافت برندمنشن. برای آشنایی بیشتر با بک‌لینک‌سازی و سئو خارج سایت می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کنید و از بخش مخصوص آن استفاده کنید.

این دقیقاً راهی است که شما می‌توانید به وسیله آن سئو وب سایت خود را به خوبی ارتقا دهید و صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بسیار مناسبی را برای وب سایت خود کسب کنید. به بیان دیگر هر عنصر بصری که کاربر در یک وبسایت با آن مواجه می‌شود و با آن در ارتباط است در دسته UI Design قرار دارد. این موضوع برای بیشتر صاحبان وب سایت‌ها و همچنین مالکین فروشگاه‌های اینترنتی بسیار سودمند است. لوکال سئو (Local SEO) بهینه‌سازی یک کسب‌وکار برای دیده شدن بهتر در نتایج جستجوی محلی و مکان‌محور است. گوگل در سال‌های اخیر به سمت جستجوی چندوجهی (Multisearch) حرکت کرده است، به این معنی که کاربران می‌توانند همزمان از متن، تصویر و صدا برای یافتن پاسخ‌های خود استفاده کنند.

به دنبال این باشید که یک تیم همراه، متعهد و همیشگی برای سئو داشته باشید. اگر شما نمی دانید هدف کاربر از جست و جوی کلمه ای که روی آن کار می کنید چیست، در مسیر اشتباهی هستید. از حدود بیست سالی که از تولد سئو می‌گذرد،‌ روش‌های بسیاری برای انجام آن ایجاد شده است. موضوعی که سئو را جالب می کند این است که می توانیم که Kpi های مختلفی تعریف کنیم و تغییرات را زیر نظر بگیریم و هرچیزی که قابل اندازه گیری باشد، قابل بهبود هم هست. بعد از مطالعه ی این مقاله ، مطالب آموزشی من را در بخش « آموزش سئو » مطالعه کنید.

درست است که موضوع دامین اتوریتی از طرف گوگل ارائه نشده است اما بررسی‌ها نشان داده است اکثر سایت‌هایی که اتوریتی بالاتری دارند در رتبه مناسب‌تری نیز قرار گرفته‌اند. مهم‌ترین معیار اندازه‌گیری دامین اتوریتی، تعداد و کیفیت بک‌لینک‌هایی است که یک وب‌سایت دریافت کرده است. این معیار ارتباطی به گوگل ندارد و توسط سایت moz.com ارائه شده است. مثلا یکی از بهترین استراتژی‌ها این است که صفحات مهم سایت بیشترین لینک داخلی را دریافت کنند. در گذشته تعداد بک‌لینک خیلی مهم بود و هر وب‌سایتی ‌لینک‌های بیشتری داشت رتبه بهتری کسب می‌کرد. این یعنی کاربر از نتایج جستجو راضی نیست و نمی‌تواند پاسخ سوال خود را بیابد.

آیا برای سئو سایت نیاز به علم برنامه نویسی داریم؟ برای بهینه سازی سئو سایت هیچ اجباری برای تسلط به زبان برنامه نویسی نیست. رپورتاژ نوعی محتوا متنی به همراه تصویر یا ویدیو که در قالب یک گزارش آموزنده یا خبری در وبسایت‌های دیگران انتشار و از آن محتوا به صفحات هدفمند خود لینک داده می‌شود. درست حدس زده‌اید، رپرتاژ نوعی بک لینک است که به سایت ما وارد می‌شود. هدینگ یا سرفصل در صفحات می‌تواند به کاربر و گوگل این سیگنال را برساند که پاراگراف پیش‌رو به چه موضوعی پرداخته شده است. هدینگ‌ها از اهمیت بالایی نزد موتورهای جستجو برخوردار هستند و گاهی این هدینگ‌ها را به عنوان تایتل به کاربر نمایش می‌دهند. تایتل یا عنوان یک صفحه بسیار اهمیت دارد، چرا که می‌تواند کاربر را متقاعد کند که روی سایت شما کلیک کند یا خیر.

مفهومی در سئوی داخلی وب‌سایت که آن را نام «سئوی محتوا» (Content seo) می‌شناسیم. عوامل مختلفی در قیمت سئوی یک سایت موثر هستند، از جمله وضعیت سایت از نظر فنی و طراحی، میزان رقابت در حوزه مربوطه، کلمات کلیدی و … . برای ارزیابی قیمت و زمان لازم برای سئوی یک سایت، باید سایت توسط یک کارشناس سئو بررسی شود. کارشناسان سئو پس از ارزیابی وضعیت سایت و رقابت در حوزه مربوطه می‌توانند زمان و هزینه لازم برای سئوی سایت را تخمین بزنند. ارائه دهندگان خدمات سئو بر اساس تجربه و کیفیت خدماتشان، تعرفه‌های مختلفی را برای خدمات سئو به کارفرمایان در نظر می‌گیرند. گوگل همواره تلاش می‌کند بهترین و مفیدترین نتایج را به کاربران نشان دهد.

مثلا یکی از تفاوت‌های این ۲ ابزار این است که ahrefs داده‌های عمیق‌تری را برای تجزیه و تحلیل بک‌لینک ارائه می‌دهد، و semrush فقط تعداد بک لینک‌های یک وب‌سایت را نشان می‌دهد. در نهایت بازخورد کاربران را از نتایج جستجو می‌گیرد و نتایج را اگر نیاز بود تغییر می‌دهد. الگوریتم رنک‌برین ساختاری کاملا متفاوت از سایر الگوریتم‌ها دارد و تاثیر بسیار زیادی در رتبه‌بندی نتایج جستجو دارد. بنابراین الگوریتم‌های گوگل در وهله اول باید دقیقا بفهمند کاربر چه چیزی را جستجو کرده و چه هدفی از جستجو دارد. ساختار URL های وب‌سایت باید به گونه‌ای تنظیم شود که ربات‌های گوگل و کاربران به راحتی متوجه بخش‌های مختلف وب‌سایت شوند.

اکنون، کاربران قبل از مراجعه به یک فروشگاه یا رستوران، ابتدا آن را در گوگل جستجو می‌کنند و بررسی‌های کاربران (User Reviews) و امتیازدهی (Ratings) نقش کلیدی در انتخاب آن‌ها دارد. گوگل الگوریتم‌های سئو محلی خود را بهینه کرده تا کسب‌وکارهایی که اطلاعات دقیق و نظرات معتبرتری دارند، رتبه بالاتری بگیرند. همچنین، فاکتورهایی مانند “نزدیک بودن به مکان کاربر” و “دقت اطلاعات تماس” اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. سایت‌هایی که اطلاعات خود را در Google My Business به‌روز نگه نمی‌دارند، ممکن است از رقبا عقب بمانند. علاوه بر این، جستجوهای صوتی محلی (Voice Local Search) رو به افزایش است، به این معنا که کاربران با جملاتی مثل “کافه نزدیک من” یا “بهترین مکان برای خرید لباس در تهران” به دنبال اطلاعات هستند. در نتیجه، بهینه‌سازی محتوای محلی (Local Content) و استفاده از عبارات مکالمه‌ای در سئو محلی اهمیت بالایی دارد.

عنوان یک محتوا یا یک مطلب حتماً باید از کلید واژه اصلی که تصمیم دارید وب سایت خود را روی آن واژه سئو کنید برخوردار باشد. به طور قطع وجود کلید واژه‌ای که ما در عنوان محتوای خود از آن استفاده کرده‌ایم تأثیر بسیار زیادی بر روی سئو وب سایت ما خواهد گذاشت. زبان PHP یک زبان اسکریپت نویسی متن‌ باز Open-Source سمت سرور است که برای به وجود آوردن صفحات وب پویا که با دیتابیس کار می‌کنند طراحی و تولید شده است. زبان PHP در توسعه اپلیکیشن های موبایلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به کاربرانی که از یک وب سایت بازدید می‌کنند بازدیدکننده یا Visitor میگویند. بازدید کننده یا Visitor یک شخص در نظر گرفته نمی‌شود؛ بلکه هر ip به عنوان یک بازدیدکننده محسوب می‌شود.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/